Kawan-kawan =D

Friday, 17 October 2014

Quizilla #6 --> How Forgiving Are You?

?ِ?ْ?ِ ???ّ?ِ ???َّ?ْ?َ?ِ ???َّ?ِ?ْ?ِ
???َّ??َ?ُ ?َ?َ?ْ?ُ?ْ ?َ?َ?ْ?َ?ُ ????ِ ?َ?َ?َ?َ??ُ?ُ
Assalamualaikum..

Oleh sebab kawan2 aku pakat dok cakap pasal personality quiz ni, so aku pon tergerak hati nak buat..

So
Tahap mana pemaaf aku?





YOU'RE FORGIVING -- WITHIN REASON.

If someone wrongs you, you'll forgive them, but if it's a BIG wrong, they may have to work for that forgiveness. Sometimes a quick "I'm sorry." isn't enough to smooth things over, and you won't pretend to forgive someone if you're not feeling it. You'll let them know, "I need some time." You're honest and open about your forgiveness, and you rarely hold a grudge. You'd rather let go of a stressful experience than keep re-living it in your head over and over. You've got more important things to focus on!


Actually aku bukannya cepat maafkan orang, tapi aku tak suka semakkan kepala aku dengan benda2 kecik dan tak penting
So kalo buat salah sikit2 tu, tak payah risau la

Pagi ang buat salah kat aku, aku marah ang gila2
Petang tu aku dah boleh bergelak ketawa riang ria dengan ang..
Sebab malas nak layan perasaan marah tu.
Banyak lagi kot benda lain nak pikir..

Kadang2, bila rasa marah, aku akan tanya balik diri aku
"Kenapa ang marah dia?"
Dan bila pikir2 balik
"Sebab tu ja nak marah? Benda kecik je pun."

Kadang2 bila tanya balik, aku pon lupa kenapa aku marah, kenapa aku tak puas hati dengan someone tu
Dan satu2nya hamba Allah yang dengan lajunya dapat detect bila aku marah. adik aku ja
Ntah ilmu apa dia pakai


1 comment:

  1. maafkan boleh,lupakan minta maaf la.. huhu
    muhasabahkan diri balik

    ReplyDelete