Kawan-kawan =D

Monday, 30 June 2014

Kisah Semut dan Nyamuk

?ِ?ْ?ِ ???ّ?ِ ???َّ?ْ?َ?ِ ???َّ?ِ?ْ?ِ
???َّ??َ?ُ ?َ?َ?ْ?ُ?ْ ?َ?َ?ْ?َ?ُ ????ِ ?َ?َ?َ?َ??ُ?ُ
Assalamualaikum...



--------------------------------------------------------------------------------------------------

Cerita sebenarnya macam ni

Alkisahnya, 
Aku kemas dapur...
Kemas dan kemas dan kemas dan........

Dan tiba2 aku terdengar bunyi "pranggggg".... kaca jatuh dan kaki aku pedih...
Tudung teko kaca kesayangan mak aku jatuh, dan of coz la pecah...

Dalam hati, 'mampus aku'

Petang tu, aku bagitau mak aku..

"Ma, tudung teko hat dalam kotak tu pecah.."
"Astaghfirullah..."

Haha dengar istighfar tu pun, aku dah tau.. Aku bakal kena bebel...
Dan....
"Macam mana buleh pecah? Hang buat macam mana? bla bla bla"

Aku pulak suka menjawab "laaa nak buat macam mana, dah dia nak jatuh.. tertungging pulak"

"Macam mana buleh jatuh? Hang pegang macam mana? bla bla bla"

At last, diam je la... Dah aku yang salah kan....

Dan tiba2 mak aku cakap, "haiii perasan teko tu ada dua... mana lagi satu?"
Aku cakap, "mana ada, tak jumpa pon.. jumpa yang tu satu ja"

"Betoi ka? Abeh tu dok di mana? Takkan tak jumpa?"

Dalam hati, 'ni mesti nak cakap aku bagi pecah ni'
Aku cakap, "betoi la.. memang jumpa yang tu ja"

Mak aku, "betoi ka ni? ka tengok2 dok kat lunggok sampah dah?"
Aku cakap, " hoihhh agak2 ar, takkan nak bagi pecah dua2 kot.. betoi memang tak jumpa yang tu"

"Haaa kalau xbetoi xpa, kot mana pon nanti tau jugak... nanti tiba2 terjumpa dekat lunggok sampah tu, 
jaga hang"

"Suka hati la, tamau caya sudah... Kita tak salah, nak takot buat pa"

"Haaaa xpa la, kot mana pon nanti kebenaran tu mai jugak.."

Hahaha mak aku macam dah berdendam dah kat aku..
Dan sampai sekarang teko tu tak jumpa lagi, so aku masih lagi jadi suspek utama...


p/s: A = aku
      B & C = teko kesayangan mak aku la
      mak B dgn C = mak aku

*lunggok sampah tu tempat orang bakar sampah... selalunya kat belakang umah la...


p/s lagi : owh aku tadak gaduh2 dengan mak aku.. masih boleh bergelak tawa riang ria...

5 comments:

  1. teko kaca bak hang..memang la patut sayang..hahahaha

    ReplyDelete
  2. owh.. macam tu kisahnya.. nasib baik baca yg penerangan kat bawah dulu, baru baca yg kat fb tu.. terus faham.. hehehe..

    salam aidilfitri..

    ReplyDelete
  3. The Versatile Blogger Award! Anda ditag.
    http://ezelovesse7en.blogspot.com/2014/08/the-versatile-blogger-award-seven.html#axzz3BQNwddO6

    ReplyDelete