Kawan-kawan =D

Thursday, 20 March 2014

RM10 dan Doa (part II)

?ِ?ْ?ِ ???ّ?ِ ???َّ?ْ?َ?ِ ???َّ?ِ?ْ?ِ
???َّ??َ?ُ ?َ?َ?ْ?ُ?ْ ?َ?َ?ْ?َ?ُ ????ِ ?َ?َ?َ?َ??ُ?ُ
Assalamualaikum...

Ok, ni sambungan cita ni.. RM10 dan Doa


Alkisahnya, benda ni jadi time aku balik dari RBNS

Lepas solat kat KL Sentral, aku dengan Wawa, kawan aku singgah Masjid Jamek..
Kitorang dah kemaruk nak pi pasar malam...

Dan pasar malam kat Masjid Jamek pulak, secara kebetulannya ari Sabtu
So, kitorang singgah la dulu..

Dan time berjalan keluar dari Masjid Jamek tu, guess what...
Aku jumpa sapa?

The same abang yang aku jumpa kat Dang Wangi tu...
Time jalan tu, aku tengok dia..
Dalam hati, "dia kenai aku ka dak??"

Dan dia tegur aku..
Aku pon berenti la..
Konon nak dengar apa yang dia cakap..
"Dia ni nak bayar balik duit aku ka?"

Haha perasan abang tu nak bayar balik duit aku..

Dan dia cakap,
"Assalamualaikum cik, saya nak mintak tolong cik, bla bla bla Damansara, bla bla bla,"

Aku senyum dan blah..
Pusing kat Wawa dan cakap "laki yang dekat Dang Wangi ari tu."

Aiyoo melampau betol dia..
Takkan la ari2 begduit tercicir..

Bara betol aku..
Wawa cakap, "awat ang tak sound ja dia?"

Hehe kalo ikot mulut aku ni, memang teruk jugak la aku nak tembak..
Mulut aku ni pon bukannya baik sangat..
Tapi aku takut dia ragut beg aku sebab aku bawak beg sandang je ari tu hahaha

Time tunggu bas, aku nampak la dia dok mundar-mandir lagi kat area tu..
Aduh, panas betul..

Rasa macam nak tampar diri sendiri sebab terlampau cepat kesian kat orang hahaha

Dan baru2 ni, aku makan kat area Kampung Baru, aku nampak dia lagi  =='


6 comments:

  1. tapi AlhamduliLLAH edohayra x memilih untuk membuat amal, halalkan saja, biar Allah yang tentukan apa yang terbaik untuk dia tu, dan patung puji edo jenis yang sabar, dan ingat, setap sabar ada bayaran dari Allah nanti, samaada ujud bayaran itu atau tidak, Allah maha tahu, Edohayra always be the best :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi, laju betol dia...
      hahaha tu la kan... lantak dia la

      Delete
  2. dah agak dah org macam nie..=_="...aku nie pun jadi was2 semacam ja dgn orang macam tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha lantak dia la... yg cnfirm, apa yg dia buat, dia bakal dpt balik

      Delete
  3. pernah jugak terkena.. ada lelaki, datang kat saya, nk pinjam rm10 sbb katanya tayar moto dia pancit, x bawak beg duit.. masa tu, malas nk bertekak sangat.. mmg niat nk sedekah je. betol atau tak, itu antara dia dengan Allah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa.. harap2 golongan2 ni berubah la

      Delete