Kawan-kawan =D

Monday, 10 March 2014

Dakwah dan Tarbiyah (DnT)

?ِ?ْ?ِ ???ّ?ِ ???َّ?ْ?َ?ِ ???َّ?ِ?ْ?ِ
???َّ??َ?ُ ?َ?َ?ْ?ُ?ْ ?َ?َ?ْ?َ?ُ ????ِ ?َ?َ?َ?َ??ُ?ُ
"Assalamualaikum..
Semoga dalam rahmat Allah..
Alhamdulillah mesyuarat Majlis Tertinggi Kelab Perkim Miit yang 
pertama telah dijalankan pada tanggal 28 Feb yang lalu.. Sukacita
dimaklumkan bahawa nama anda, Nur Husni Izzati, telah dilantik
bagi mengisi jawatan Exco Dakwah dan Tarbiyah. Sila hadir pada
mesyuarat bulanan kelab esok bertempat di level 24 selepas solat
Asar..

S/U Kelab.."

Haaa nampak tak mesej tu???
Apa yang aku reply kat dia???

"*speechless.."

hahaha tu aku  balas kat dia..
actually ada lagi la kat bawah tu, tapi tak payahla nak cita lebih2 kan

Time dapat mesej tu, aku tengah ada group discussion..
Blur kejap...
Memang betol2 speechless..
Terus forward kat Zakiah...
Mula la dia, konon nya rasa diawangan, seronok punya pasal..

Dah rasa macam ada beban super duper besar punya gedebuk jatuh atas bahu..
Dalam hati ni, dok pikir sapa la yang dok lantik aku ni...

Memang dah tak sabar sangat nak tau macam mana aku boleh dilantik..

Dan, keesokkannya aku tak pi pon meeting sebab demam..


Tapi tak puas hati, nak tau jugak disebalik perlantikkan aku tu..
Aku mesej s/u dan tanya,,
Dia cakap diorang tengok berdasarkan borang latar belakang yang kitorang isi..

Time tu rasa macam nak tampar diri sendiri sebab letak pengalaman banyak sangat..
Aku cakap aku rasa macam tak layak sangat2, dan tak tau apa pon..
Dakwah n tarbiyah, berat jugak tu..
Nak tarbiyah diri sendiri pon susah, macam mana nak tarbiyah orang..

Dan dia cakap..
"kalau Allah dah takdirkan, tadak sapa dapat tolak.. mesti ada sebab kenapa Allah pilih.."

Everything happen for reason kan..
Aku yang selalu cakap benda tu dulu, aku pulak yang lupa..

But aku kagum dengan diorang, pilih orang berdasarkan borang tu sahaja..
Nak kata diorang ingat setiap orang, memang tak la, sebab baru sekali jumpa..

Tu tanda diorang yakin dengan pilihan diorang..
Memang pilih ikot kelayakan, bukan sebab kroni, rupa and etc

So bila orang dah percaya dekat kita, kita mestila buat yang terbaik kan..

InsyaAllah selagi mampu, aku akan usaha sehabis baik..


4 comments: