Kawan-kawan =D

Thursday, 5 December 2013

Jumaat yg Awsome?

?ِ?ْ?ِ ???ّ?ِ ???َّ?ْ?َ?ِ ???َّ?ِ?ْ?ِ
???َّ??َ?ُ ?َ?َ?ْ?ُ?ْ ?َ?َ?ْ?َ?ُ ????ِ ?َ?َ?َ?َ??ُ?ُ



Assalamualaikum..

Haa lama gila aku tak update kan..
Kalo blog ni boleh barcakap, rasanya blog ni pon dah merajuk dengan aku..
Tapi apa kan daya, aku sangat2 busy..

Ari tu dah plan nak update, sampai je kolej, terus bukak..
Tapi tak terupdate jugak sebab blogspot dengki kat aku =_='

Abeh musnah harapan aku, punya la semangat aku nak cita pengalaman aku jadi backpacker amatur haha

......................................................................

dah 3 bulan aku kat KL ni..

kalo nak senarai perbezaan tempat duduk kat KL dengan rumah kat kedah, memang sangat banyak la kan

Yang paling ketara sekali, kalo kat umah, hidup aku dikelilingi pokok

Tapi bila mai sini........

Seriusly, 1st time mai sini, aku tak boleh duduk hahaha

So apa yang aku wat??


Jumaat lepas, keluar pukol 7pagi ke Taman KLCC
Punya la semangat hanya semata2 nak tengok pokok












Plus minus tiga jam kat situ, cuci mata tengok pokok, tengok orang joging..
Aku balik sebab kena singgah kampus, setelkan sedikit masalah dan......
Start pikir, apa lagi aku nak wat ekk??

So aku pon ala2 berjalan tadak tujuan..
Masuk je semua shopping mall yang ada kat area tu..

Keep jalan and jalan, dah macam backpacker tadak tujuan
Jalan kat tempat yang aku tak penah pegi
Teringat time NI


Dan aku terjumpa satu bookstore
Agak besar tapi macam kosong tadak orang
Dalam hati, "Uni, nak masok ke tak?"
Kalo masok kedai buku, memang wajib grab jugak something
Tapi duit ada RM30 ja
Lama aku tenung kedai tu,,, dan aku masok....

Memang tadak orang, kosong je.. Hehe sebab ari Jumaat kan, orang keja..
Aku sorang ja berjimba tadak tujuan sebab kelas kensel..

Yang aku perasan, di bahagian depan banyak novel2 baru..
Yang penulis dia belum naik lagi..

Dalam hati, "Owh, novel tak banyak sangat.. Banyak novel baru2 ja.. Dah la penulis suma aku tak kenai.."
Dan aku masuk ke dalam lagi.. Kedai tu sangat besar, sebelah kanan ada novel, komik..
Sebelah kiri ada buku agama ngan buku sekolah rendah..
Bawah pon ada lagi..

And of coz la aku ke sebelah kanan
Dan sepanjang rak yangg ada kat situ, penuh dengan novel
Seriusly tak tipu
Siap dengan label diskaun20%
Aku tanya auntie tu, "Novel dekat rak ni diskaun 20% ke?"
Dan dia jawab,"bukan dekat rak tu je.. suma novel ada diskaun.."

Hah apa lagi kau nak cakap?
Terdiam aku.. Haha terkejut giler seyh..

Yang paling best, suma novel yang aku nak, aku cari kat Kino, tapi suma tadak..
Tapi kat kedai ni, semua yang aku cari ADA..
Mazni Aznita ada, Rnysa ada, Bonda Nor ada, Melur Jelita punya pon ada

Aku dah rasa macam nak wat lompat bintang kat tengah kedai tu..
Bagitau kat Zakiah, dia tengah test time tu..
Aku rasa kalo dia kat bilik, dia pon dah wat lompat bintang kat dalam bilik..
Hehe punyala excited..

Haha yang lagi excited, aku jumpa FB friend aku punya komik..
Yazid Roslan punya komik.. Evolusi kalo tak silap..
Hehe bangga kot.. Macam nak bagitau kat satu kedai, "eh, ni kwn aku punya komik.."

Balik terus online, bagitau Yazid Roslan..



Ikotkan ati, aku tamau keluar dari kedai tu.. Rasa macam nak menjelajah seluruh kedai tu..
Dah terlintas dalam hati, "nanti aku nak tanya auntie ni, nak pakai part timer tak haha"
Dan dah interview, buka ari apa, pukol berapa

Oleh sebab aku dalam mode berjimat, aku tak beli la novel..
Sebelum balik, aku grab jugak dua ni
Aku beli Kreko bukannya sebab aku baca; tapi sebab dapat kalendar 2014 je






Huh sanggup kan..
Dan buku dari Mekah tu sebab mak aku penah suruh aku beli, tapi tak terjumpa



Dan aku jumpa kat kedai ni
Sebab tu aku cakap, kedai ni sangat awsome..

Time berjalan balik, pikir lagi, "nak p Pasar Seni dak?"
Sebab agenda utama aku ari tu; p Taman KLCC, singgah kampus, balik singgah Pasar Seni..

Kalo nak tau kenapa aku nak sangat p Pasar Seni, bacala novel ni haha



Dan aku terus balik, tak pi pon Pasar Seni

Memang letih sangat2 la kan..
Berjalan je keja..
Bila orang tanya, pi mana?
Aku jawab pi joging..

Haha joging dari pukoi 7 sampai pukoi 1 tengahari
Memang nampak gak weird sebab tengahari rembang pon berjalan dengan sportwear lagi
Tapi takpa, Zakiah kata, "baru hensem haha"
Hensem la sangat =_='
Kak Zakiah tanya yang biru tu apa?
Hehe apa lagi, tali handsfree la.. Macam la dia tatau yang adik dia ni tak boleh duduk kalo tadak handsfree =,='

Dan aku balik dengan semangat nak update blog, nak promote kedai tu la haha
Tapi blogspot dengki kat aku..
Harap maklum..

 Iklan bercambah.. Tak boleh nak update blog..

Aku siap tanya AbgFeroz, cemana nak wat..
AbgFeroz cakap maybe blogspot buat hal..
Suruh aku cuba di lain hari =D




2 comments:

  1. oh yeah...hahhaha...nanti hg update pasai date semalam...aku malas nak update..hehehe

    ReplyDelete
  2. hahaha oleh kerana edohayra agk rjin, aku dh siap update

    ReplyDelete