Kawan-kawan =D

Sunday, 28 April 2013

Explore Pekan Kepala Batas

?ِ?ْ?ِ ???ّ?ِ ???َّ?ْ?َ?ِ ???َّ?ِ?ْ?ِ
???َّ??َ?ُ ?َ?َ?ْ?ُ?ْ ?َ?َ?ْ?َ?ُ ????ِ ?َ?َ?َ?َ??ُ?ُ
Assalamualaikum..

Seriusly, lama giler aku tak update kan..

Almost a month..

Oleh sebab kekurangan idea, kekangan waktu and etc..

Macam2 benda jadi, macam2 perkara melanda diri
Rasa macam "aduh, tension giler.."

Kadang2 rasa macam "i need an anger management class"
Haha melalut sudah..

...............................................................................................................................

Actually nak cita2 pasal pa yg jadi ari ni..

Niat di hati nak pi Karnival MARA..
For orang yang nak cari keja, cari peluang belajar
Da temuduga terbuka and etc

Melalui info yang aku dapat, diadakan di Dewan Millenium, Kepala Batas..

Seperti biasa..
Date aku.. Individu ni

Actually, karnival tu start pukol 10 tapi kitorang terpaksa p awai sebab bapak aku nak keja..
Sebelum 9, kitorang dah sampai..

Aku tanya Zakiah, "wei, awai lagi neh.. nak pi mana?"
At last, kitorang round kawasan Dewan Millenium tu.. sambil cari KFC

Baru la kitorang tau, semua bangunan kerajaan da kat situ..

Jumpa Balai Polis Kepala Batas, Bangunan UMNO, TNB..
Dah abeh satu round, patah balik ke dewan tersebut, kosong je pon..

Then, kitorang cari pulak public library.. sambil cari KFC
Haha jalan, jalan, jalan
Jumpa Wisma Persekutuan, Hospital Kepala Batas dan Perpustakaan Awam..

Secara tidak dirancang, aku ngan Zakiah dah jadi ahli library tu haha

Lepak kat situ sampai 11 lebih, jalan2 lagi, cari makan..

Jauh jugak la kitorang jalan, hanya nak mencari kedai makan.. sambil cari KFC
Akhirnya jumpa restoran nasik arab kalo tak silap..
Oleh sebab aku neh on diet, so aku minum je haha   (on diet? huh)
Zakiah pon minum je..

Milo ais + fresh orange = RM4.50

Sepanjang jalan aku pikir awat la air tu mahai sangat..

Kitorang patah balik ke Dewan Millenium..
"Aik, awat kosong je pon?"
Senang cita, tanya guard..

+ "Pakcik, bukan kat sini ada Karnival MARA ka?"
-"Depa tukaq tempat dah.. Wat kat Hotel Seri Malaysia.."
Aku garu kepala 'kat mana pulakla hotel tu'
+"Err hotel tu kat mana ha? Jauh dak?"
- "Dekat ja.. Depan tu ja.."
+"Agak2 amik masa brapa lama ha?"
-"Kalo jalan kaki, ada la dalam 15 minit.."
+"Owh ok, trima kaseh.."


Next mission, cari Hotel Seri Malaysia.. sambil cari KFC
Cari satu tempat di tempat orang dengan berjalan kaki..
Tak sangka aku mampu buat..

Dalam perjalanan, jumpak Mahkamah Syariah, Perbadanan Bekalan Air, Balai Bomba

Dan, kitorang jumpak jugak haha
Oyeah..!!!!!!

Tengok info board kat receiptionist..
-Temuduga diploma UITM, UTM
-Temuduga ......
-Temuduga pengambilan.....
Tadak langsong word MARA kat situ..

What happen??

Kluar dari hotel tu, nampak kedai buku 'ADAM'
Aku cakap kat Zakiah, "jom pi release tension dalam kedai tu dulu,  satgi kita mai len"
Lama jugak lepak dalam tu..
Aku rembat komik DC dua buah

Lepas bayar terus kluar sebab takut tergoda dengan novel2 yang berlambak2 dalam tu

Berlegar2 kat luar tu sorang2...
At last, aku jumpa KFC...!!!!
Bangganya aku

Terus masuk dalam ADAM n cakap kat Zakiah..
"Jom2, aku jumpa dah KFC.."

Dia dan la rembat novel baru E-man Sufi

Lepas makan, tengok balik hotel tu..
Setelah yakin bahawa tiada Karnival MARA kat situ, kitorang pusing2 la kedai2 kat situ

Betapa banyaknya tudung2 kat situ, jubah2 pon banyak..
Sangat best..

At last, Zakiah ajak duduk kat terminal Rapid Penang
Dia belek Lawak Kampus,  aku belek Simfoni Cinta n DC yang aku baru beli

Lama jugak kitorang kat situ sampai da adik2 3 orang mai mintak tolong
"Kak, tolong amik gambaq kami boleh dak?"

Dengan bangganya aku bangun dan tolong diorang..
Buat research ntok folio Geografi i guess

Then, kitorang patah balik ke library dan tunggu ayah aku kat situ...

Balai Bomba


Mahkamah Syariah




Perbadanan Bekalan Air










Wisma Persekutuan




Hospital Kepala Batas




Apa yang aku dapat hari ni???
-Memang tak dapat capai tujuan utama
-But banyak perkara disebalik tu yang aku dapat
--Round Pekan Kepala Batas dengan hanya berjalan kaki
--Kenalpasti setiap bangunan kerajaan yang da kat situ
--Khatam setiap bangunan yang da kat situ
--Banyak berjalan = baik ntok jantung
--The precious thing is the experience..



-Zakiah mengidam KFC, sebab tu la pulun cari jugak

p/s: aku tau entry aku boring

No comments:

Post a Comment